lørdag 26. oktober 2013

Frickin' AU!

Ser ut til at man så smått ble anklaget for å være søring her i dag, sånt som skjer når man gjør halvveis teite ting som å plutselig gå til innkjøp av langrennsski.

For de uinnvidde så er referansen her den tradisjonelle BI-sveisens forsøk på å kuppe lønnsforhandlingene ved å presentere resultatene fra Birken, noe som generelt sett får de fleste nordlendinger til å korse seg og så sakte sige i retning av nærmeste nødutgang. Sånn for å være sikker, i tilfelle hva enn mental lidelse det skulle være snakk om måtte være smittsom.

Noensinne hørt meg skryte uhemmet av meg selv? Noensinne hørt meg skryte av meg selv i det hele tatt?

Neppe.

Dessuten tror jeg ikke at jeg skal skryte så veldig mye av ferdighetene mine så langt. Det er noe med det å lære seg å gå på ski, ett triks er åpenbart ikke å prøve seg 3-4 ganger i løpet barneskolen og så ta en pause på 20 år eller noe slikt.

Et pluss er selvsagt at man er blitt omtrent en meter høyere siden sist. Sikkert ikke et reelt pluss når man legger til logikk, virkelighetsoppfatning og kjennskap til grunnleggende fysikk. Resultatet er selvsagt at jeg bokstavelig talt slo snørra ut av meg selv i forsøket. Første smell intet mindre enn 10 minutter inn i skituren, noe som blir enda mer spektakulært når man tar i betraktning at jeg brukte i underkant av 10 minutter på å fundere ut hvordan i helvete bindingene var ment å fungere.

Så, bitteliten bakke. Weeeee! Hvordan faen styrer man denne greia? OK, faen var det ikke ment at disse greiene skulle slakke ned når man pekte dem mot hverandre og i alle fall ikke skli sidelengs over kanten til en bratt som faen type bakke?

Fan! Fan! Faaaaaaaan!

AU!

Kommer til å måtte knerte en tube med Voltarol Forte i kveld ja! Tror jeg må vurdere å lære meg den biten med å faktisk stå på skiene på en dag der bakken er hakket mykere enn den er for tiden, lettere isbelagt er ikke et godt utgangspunkt selv for folk som vet hva faen de holder på med.

Vel vel, akkurat "nå" er vel tiden for å prøve seg på noe nytt så da er det vel bare å slenge på litt skryt om seg selv så her er det;
Jeg overlevde!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar