mandag 2. desember 2013

En stjerne skinner i natt

Litt overraskende. Delvis fordi jeg har litt å ta igjen ettersom jeg prokrastinerte en del rundt det å faktisk henge den opp. Delvis fordi tradisjonen tro pleier jeg egentlig ikke en gang å henge opp en stjerne, har gjennom mange brukt en krans jeg har hatt noe større sans for.


Kransen derimot ser ut til å være forsvunnet sporløst, fant ikke en gang esken den kom i. Tradisjonalistene vil nok sikkert godte seg over at jeg ble tvunget til å konformere til reglene om det skal være en stjerne med et visst antall kanter osv, men her i huset eksisterer det en litt større enn passerende interesse for astronomi så ville jeg vanligvis avfeid med at rundt og lysende tross alt er en mer teknisk korrekt form.

Likevel, er den borte så er den borte. Hvor enn mye noir-feeling en elg plassert under en antikk-lignende lampe kan klare å tromme opp så er det fortsatt et godt stykke unna Casablanca, så de store konspirasjonsteoriene ville nok straks måtte vike for de enkle sannhetene om at jeg sikkert har gått litt for grovt til verks under vår-ryddingen i bodene.

Så da ble det med andre ord sånn da, en stjerne skinner i natt fra også mitt stuevindu. Vel å merke så burde jeg sikkert skru den av om natten, men med stikkontakten plassert bak sofaen så får den vise vei om natten også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar