torsdag 31. august 2017

Let's go [play Lemmings 2]

Hva gjør man når man har kjøpt en Amiga 500? Man spiller spill på dem, hele det skipet om å bruke dem til leksene, føre regnskapet og alt det der forsvant sammen med behovet for Lillehammer-suvenirene. Så langt har jeg bare et spill, Mega Lo Mania, og selv om det definitivt er en av mine favoritter uansett plattform så må man nesten ha mer, enda mer og på sikt absolutt ALT. Uhm, la oss starte med en av de mest grunnleggende titlene - Lemmings 2: The Tribes.

Det måtte selvsagt være en original versjon av spillet i eske med manual, her i huset tyr man ikke til lugubre virusfylte disketter! Dessuten er det vanskelig å bli fornøyd med kalligrafien på egenproduserte etiketter - alternativet er å kjøpe en printer, men de jævlene liker meg ikke!

Skulle til å si at jeg spilte dette ihjel på 386-en min i sin tid, men strengt tatt hadde bare en demo-versjon av spillet som jeg hadde fått med som vedlegg i et av de engelske databladene - med andre ord har jeg kun spilt de to første brettene av sirkus-verdenen. Amiga-versjonen derimot er full pakke, alle brett og til og med en animert intro - hvem visste at spillet hadde en historie?


Brukte utallige timer på å sikle over omtalen av spillet i dNh (den Norske Hjemmedata-klubben) utgave 2 fra 1993 - de hadde til og med fornuften såpass i orden at det ble månedens spill. Tror at til tross for å abonnere mesteparten av bladets levetid så kjøpte jeg aldri noe derfra, men det hadde kanskje mest noe med at jeg hadde 25 kroner i ukelønn på det tidspunktet og i alle fall en tier gikk ukentlig til Donald Duck. Vel, sånn var det å være barn - man måtte lære å velge, og så spare 25 år først!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar