lørdag 16. september 2017

EA CD-ROM Classics

Kom på den supre ideen her om dagen, la oss samle på de ekstremt dyre utgavene av PC-spillene man husker fra kiosk-hyllene (i alle fall var det sånn der jeg bodde, de som også solgte databladene hos oss)! Fantastisk idé, rett og slett fordi at alle andre samler på dem og vet at folk som meg til stadighet har litt mer penger enn vett... håper jeg, men det har jo blitt mindre penger den siste tiden så er mulig vettet har gått den samme veien.

Blakk som er jeg er så var tiden inne for pruting, men sånt blir alltid avvist med en gang siden på Ebay er det ALLTID en større idiot der ute en plass (visstnok) så da ble det blodpris likevel. Måtte saumfare bodene og selge flere av skattene mine for å få penger slik at jeg kan ta meg råd til noe sånt. Burde selvsagt si noe om sultne barn i Afrika og andre problemer tilhørende den første verdenen, men det var skattene mine og jeg solgte dem - så da fortjener jeg få noe fint for dem, ikke sant?


Så da blir det samling på budsjett, så hvorfor ikke samle på budsjett-bokser - de er rimeligere og de fleste av dem har det samme innholdet, med den forskjellen at alt kommer på en praktisk CD-rom fremfor disketter. Dessuten liker jeg det faktumet at alle boksene i EA Classics serien ser pene ut sammen på hyllen, og så hadde jeg allerede en liten håndfull av dem fra før av. Uoffisielt så tror jeg denne serien med bokser blir referert til som The Blue-series, men er som sagt få som dokumenterer de billige boksene og enda færre som har tatt vare på dem.

Det står skrevet noe om volum, noe som jeg vil anta er året de kom ut, og et tall som indikerer selve utgivelsen - med andre ord burde det være mulig å finne en komplett liste en plass, vel det burde vært så enkelt. Så langt har jeg ikke funnet noe slik, så da får man lage og vedlikeholde listen selv; navn skrevet i rødt er de jeg kjenner til, men så langt mangler - de som ikke er nevnt har jeg ingen peiling på.

Volume I

  • 02 Strike Commander
  • 03 System Shock
  • 04 FIFA International Soccer
  • 05 Little Big Adventure
  • 06 Syndicate Plus
  • 07 Magic Carpet Plus
  • 08 Theme Park
  • 09 Bioforge
  • 10 Wing Commander III: Heart of the Tiger
  • 11 U.S. Navy Fighters
  • 12 Fade to Black
  • 13 Comanche 2.0
  • 14 Crusader: No Remorse
  • 15 Magic Carpet 2
  • 21 Space Hulk: Vengeance of the Blood Angels
  • 22 PAGAN Ultima VIII

Volume II

  • 02 Time Commando
  • 03 Lost files of Sherlock Holmes: Case of the Rose Tattoo
  • 06 Sim City
  • 07 Sim Isle: Missions in the rainforest
  • 10 Privateer 2: The Darkening
  • 11 Wing Commander IV: The Price of Freedom
  • 12 Jane's AH-64D Longbow
  • 15 Syndicate Wars
  • 16 Jane's USNF '97

Volume III

  • 02 Need for Speed II - Special Edition

Volume IV

  • 01 Little Big Adventure 2
  • 02 Theme Hospital
  • 03 Dungeon Keeper Gold
  • 04 Sim City 2000 SE
  • 05 Wing Commander: Prophecy

Unknown volume

  • KKND: Krush, Kill 'n' Destroy
  • Moto Racer
  • NHL 96
  • PGA European Tour
  • Road Rash
  • Sim Tower
  • Speed Haste

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar