onsdag 27. februar 2013

Møt min nye venn, Elsa.

For de som husker, og da i utgangspunktet en eller annen grunn fant det for likt å lese det, mitt tidligere innlegg navngitt Det ble en tvilling! så husker dere sikkert den stakkarslige planten som kom opp fra skyggen skyggen i midten av plantejorden. Jeg postulerte da at det da var en viss sannsynlighet for at dette svakere treet etter hvert utvilsomt kom til å lide av ond tvilling-syndromet og dermed på sikt var nødt til å fjernes, men med erfaring fra det moderne samfunnet der jeg som ett av de litt mer utsatte individene i det norske samfunnet, det vil si noen som i forhold til mental kapasitet og fysisk størrelse skilte seg ut i den gjennomsnittlige grå folkemassen, hadde jeg ikke hjerte til å gjennomføre aborten så det endte med at tvillingene heller ble skilt fra hverandre - jeg mener bestemt at alle må få muligheten til å oppnå potensialet sitt til det fulle, og som dere kan se av bildet nedenfor så er hun definitivt på god vei mot dette målet.


Dersom du mot formodning skulle lure på hvordan jeg kan kan konkludere med at treet i det hele tatt er en hun, så er svaret at jeg har absolutt ingen peiling - er ikke en gang sikker på hvorvidt hverken teknikkene eller kunnskapene innenfor RNA-katalogisering er tilstrekkelig for å i det hele tatt sjekke dette, så forenklet sett så er det statistisk sett er rundt 33,33 prosent sjanse for at jeg har rett. Vent nå littegranne her... gitt de to vanligste alternativene for kjønn, han eller hun, så burde det i det minste si en sjanse på 50% for korrekt kjønn, eller burde det ikke det? Vel, kjære lese... sett deg nå ned her så skal jeg fortelle deg en liten nødvendig sannhet angående dette regnestykket, og sannheten er da at jeg, istedenfor å faktisk sjekke, trakk fra 33,33 prosent for muligheten om at denne typen tre ikke engang har ett kjønn - noen gjør det og andre ikke.

Men... Men... Du sa jo ingenting om hvorfor det i det hele tatt skulle være en hun? Vel, det avsporingen inni statistikkens verden var ment å påpeke var nettopp det at jeg tok en vill gjetning, og det at jeg allerede hadde hatt hentydninger til treets opprinnelse med en snutt fra The Bride of Frankenstein (1935), gjennom det allerede refererte innlegget Det ble en tvilling! så da ble det en hun - omplantingen dokumentert gjennom innlegget En av tvillingene må nok sen-abortereres var også hårreisende nok til å nok én gang begrunne referansen.

Eksperter på film-trivia vet nok utmerket godt at hverken bruden, eller det opprinnelige monstret for den saks skyld, aldri ble gitt ett navn, og jeg valgte derfor å kalle treet "Elsa" etter skuespillerinnen som hadde rollen i filmen - måtte hun avstå fra å rulle rundt i graven til min fortjeneste.

Likevel, tilbake til det å prate om Elsa igjen. Kjenner du igjen den fortsatt så stusselige "krukken" fra det tidligere bildet, også gjengitt nedenfor, så ser du at hun både trives og ser ut til å slå ut i full... erm blomst(?). Litt resirkulert og essensielt stjålet jord samt de begrensede omgivelsene ser ikke ut til å påvirke henne noe i det hele tatt, muligens så var hun bare smart nok til å skjønne at hun må ta ansvar for sin egen overlevelse istedenfor å stole på mine ikke fullt så grønne fingre.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar