lørdag 2. februar 2013

Hva skjedde med de små?

Når alt kommer til alt så har jeg sikkert ett problem med det å alltid spise sunt, og det kanskje mer i at jeg ikke alltid får det til slik som alle andre som i alle fall utad virker mer perfekt enn det jeg ser meg selv som.

En titt i kjøleskapet for tiden ville nok presentert meg som en godteriavhengig med store problemer, men vil nok si at så lenge som at alt inntas i små mengder så skal det være lov å unne seg litt - den oppsamlede mengden i kjøleskapet for tiden har mer bakgrunn i at handelsstanden hele tiden pusher på oss produkter i stadig større poser, og er man da en som vil ha forskjellige ting fra gang til gang så blir det en del liggende for man kaster da ikke fult spiselig sjokolade.

En ting som jeg gjerne lurer på fra tid til annen er den gode gamle Riegel-sjokoladen som i alle fall da jeg var liten var av perfekt størrelse (bildet hentet fra annen blogg om minner fra 80- og 90-tallet på fineminner.blogspot.no), er vi blitt så orientert rundt kilosprisen på alt at disse ikke lenger var økonomisk overlevelsesdyktige? Sistgang jeg var innom Narvesen på K1 Storhandel her i Tromsø hadde de ikke lenger de små 60 eller 100 grams platene med melkesjokolade, men de hadde selvsagt den på 200 - nesten like mye kalorier som det ett voksent menneske trenger i løpet av ett døgn, og alt i form av fett og karbohydrater. Freia Riegel, du er savnet, men glem det dersom du kun skulle komme tilbake i store størrelser fordi det trenger vi ikke flere av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar