lørdag 19. januar 2013

Test av "Atkins Endulge Crispy Milk Chocolate"

Produktserien Endulge fra Atkins er til forskjell fra de fleste andre produktene jeg har testet ikke ment å erstatte komplette måltider, men er heller ment som ett sunnere alternativ når du føler for å innta søtsaker - det er uansett lørdag og i og med at jeg ikke arbeider innenfor handelsstanden så er det dette dagen benyttes til. Personlig vil jeg nok starte med å kommentere på at det ikke akkurat høyner forventningene ved at de har feilstavet ordet Indulge i tittelen, men noen kameler må man sikkert svelge når man leter i denne seksjonen av dagligvarebutikken. Skal visstnok også være bedre for blodsukkeret enn vanlige søtsaker.

Med ett innhold på 160 kcal per 30 gram så er produktet alt annet enn særskilt lett, og når man da leser på pakningen at det inneholder omtrent like mye dårlig fett som vanlig sjokolade i kombinasjon med kunstige søtningsstoffer så burde dette ringe noen varsellamper ett sted. Sammenlignet med en Kvikk Lunsj Mini som er omtrent i samme størrelse så inneholder denne faktisk mindre kalorier, og med det vil jeg karakterisere dette som ett horribelt valg til nesten det dobbelte av prisen.


Når det kommer til konsistens så minner den mye om Ritter Sport, det vil si solid sjokolade med ett magert utvalg sprø kjekskuler inni. Smaken er vanskeligere å sammenligne for alle som ikke har smakt diabet-sjokolade, men kan gjerne oppsummeres som litt kakao, mye fett og en kvalmende ettersmak av kunstig sukker. Vil nok tro at kun en hardbarket lavkarbo-fantast vil kunne synes at denne smaker godt.

Dersom jeg skal oppsummere så må det være at til dobbel pris, mer kalorier og kvalmende ettersmak så er det vanskelig å anbefale denne for noen med sans for sjokolade. Ett pluss er at jeg iallefall klarte å stoppe etter å ha spist en enkel plate, men det kan ha mer med kvalmen å gjøre enn at denne dekte behovet for sjokolade.

Vurdering:
1/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar