torsdag 17. januar 2013

Vinteren kommer

... eller det vil vel mer korrekt si at den allerede har vært her en stund allerede, men for forsøket mitt på å kultivere ett bonsai-tre fra en håndfull med frø så er ikke vinteren helt kommet inn stuen. Som allerede nevnt i bloggposten Bonsai! så startet frøenes høst med ett døgn i en skål med vann, og neste årstid på kalenderen er da vinteren. Sistnevnte simuleres med at frøene pakkes inn i vått kjøkkenpapir, forsegles i lufttett beholder og slenges inn i kjøleskapet for så å ligge der inntil neste gang jeg husker på at dette var noe jeg holdt på med - ifølge instruksjonsboken skal den ligge der i alt fra en til to uker.


Bildet ovenfor viser frøenes nye hjem for de kommende ukene, og var tatt noen sekunder før hele boksen havnet i kjøleskapet. Da var det bare å passe på at ikke husstandens selv-utnevnte rydde-spesialist ikke bestemmer seg for å rydde i kjøleskapet de kommende ukene. Neste oppdatering når jeg kommer på at jeg hadde noe liggende i kjøleskapet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar