tirsdag 11. desember 2012

Julekos: Twist

Noe av det tradisjonelle julesnopet kan utvilsomt regnes som bedre for slankekuren enn andre potensielt større sukkerbomber, om enn kun av psykologiske og smaksmessige årsaker enn hva ingrediensoversikten og GDA-tabellen skulle tilsi. En av disse godbitene, eller bør man kanskje heller kalle det en samling av godbiter, er den tradisjonelle Twist-posen fra Freia og har vært tilgjengelig for kjøp helt siden 1957 med varierende innhold.


Hmm... I og med at bloggen handler om en bedre livsstil burde jeg kanskje skynde meg å komme frem til poenget, og muligens noe begrunnelse underveis, før en av mine 2-3 lesere føler for å legge inn en ondsinnet kommentar om at jeg hensynsløst har gått til verket med en anbefaling om inntak av sjokolade. Grunnet er rett og slett gitt i reklamene for produktet, og den er rett og slett at alle har sine egne favoritt-biter med den naturlige konsekvens at de fleste har også en del biter de rett og slett ikke liker.

Jeg elsker banan-biten og går alltid etter disse først, deretter fulgt av den gode Nøtti-sjokoladen (sjokoladetrekt hasselnøtt med karamell) mens aprikos, kokos og marsipan kan godt bli liggende igjen i skålen for min del. Samboeren min liker også Nøtti-en, men kun så lenge som hun kan overbevise seg selv om at den har vært tilstrekkelig isolert fra banan-sjokoladen til at verken smak eller aroma kan ha smittet over og dermed forpestet den med sitt nærvær.

Twist er med andre ord ett svært godt valg av godterier ettersom at posen til tross for sine opptil 500 gram sjeldent inneholder det helt overlegne antallet med den Twist-sjokoladen man virkelig vil ha samt en hel mengde Twist man med en begrenset mengde viljestyrke klarer å unngå. Det er lov å kose seg med sjokolade en gang i blant, og jula kommer per definisjon kun en gang i året (med mindre du er rik nok til å være eksentrisk).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar