tirsdag 5. mars 2013

Test av "Allévo Ginger Caramel"

Dette produktet virker generelt sett som en litt endret versjon av Allévo Red Berries som jeg testet tidligere, se Test av "Allévo Red Berries" for selve testen. Samme innhold av kalorier, det vil si 210 kcal, bare at her er baren isteden halvveis dekket av melkesjokolade samt at bær-innholdet er erstattet av ingefær.

Produktet lukter ganske greit med en god søtlig lukt fra sjokoladen, men det er også en tilstedeværelse av ingefæren som produktet tydeligvis reklamerer med. Smaksmessig så må jeg nok melde meg som inhabil ettersom Ginger-biten (som når oversatt fra engelsk selvsagt vil si ingefær) av navnet mens jeg hastet gjennom butikken, mer eller mindre fordi jeg hater shopping og benytter så lite tid på dette som menneskelig mulig når selskapet mitt ikke er spesifikt ønsket. Grunnen, for å være helt ærlig er at det er få ting jeg avskyr mer enn smaken av ingefær, men når kjøleskapet likevel var skrapet så var det enten å prøve seg på denne eller å dra på butikken - den kunne umulig være så ille når det står karamell på den?

Jeg hadde problemer å skille ut smaken av karamell da ingefæren var for overdøvende forferdelig, men det er selvsagt mulig jeg hadde funnet den om jeg hadde klart å kjenne hardt nok etter. Samme fornøyelige sprø konsistens som den med bær så dersom du liker ingefær så tror jeg ikke det skulle være spesielt mye å utsette på det.


Konklusjonen er nok den at jeg fortsatt hater smaken av ingefær, og bør generelt sett holde meg langt unna alt som reklamerer med dette som smakstilsetning. Ingen peiling på karakter da jeg utvilsomt fant den forferdelig, men liker du ingefær så får du sette en karakter selv.

Vurdering:
?/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar