onsdag 17. april 2013

Fant man kjærlighet via 1-2-3?

Finding, av Aegis Strife
De siste dagene har jeg publisert en god del innlegg om det å lete etter kjærlighet ute i den vide verden, og som den informasjons-søkende mannen jeg er så tok det ikke spesielt lang tid før man gikk til det steget å lete etter det man hadde funnet manglende på alle de gale stedene... Ikke akkurat de tingene du tenker på akkurat nå selvsagt, men heller den manglende troen på sin egen evne til å manøvrere i landskapet med basis i ens egne antakelser om det å finne noen som frivillig kan gå med på å bli utsatt for mine tanker og filosofering rundt de små og store spørsmålene her i livet.

Har du ikke allerede lest de relevante innleggene, så er det isåfall disse det er snakk om:
Konklusjonen man egentlig kunne trekke fra alt dette er nok noe så enkelt som at en bok, eller to for den saks skyld, vil mest trolig ikke gjøre stort for å gjøre deg lykkelig, men er man heldig så snubler man over en del ting som kanskje kan hjelpe til ved å oppnå lykke gjennom det å åpent akseptere seg selv og den personen man er, både styrker og svakheter. Samtidig som at jeg utvilsomt har de samme naturlige begrensninger som alle andre her i livet, men paradoksalt nok så er det kanskje mine egne sosiale styrker som har blitt best skjult for alle andre enn mine absolutt nærmeste.

Nøkkelen ofte referert gjennom Inner Game i forhold til det å finne kjærligheten starter alltid med å finne ut hvem man er, hvem man ser etter og så helt til sist å eksponere den man er for å tiltrekke den man ikke nødvendigvis trenger, men heller den som er åpen for å dele de samme opplevelsene, både sorg og glede. Har en følelse av at det vil ta en del tid før man i det hele tatt får arbeidet seg gjennom det første spørsmålet i noen form som jeg selv kan betegne som komplett, men selv om man allerede nå ser at bare det å stille spørsmålet endrer svaret så er det ikke noe som hindrer meg fra å gjøre mitt beste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar