fredag 26. april 2013

Jeg er hvordan jeg kler meg

Gjennom innlegget Hvem er jeg? startet jeg opp en ny serie innlegg der fokus blir satt på introspeksjon, og jeg har innlegg for innlegg kommentert flere av de vanlige påstandene fremsatt der. Denne gangen omhandler det hvorvidt Jeg hvordan jeg kler meg.

Mitt første innfall i forhold til denne påstanden er hovedsaklig å avvise den helt blankt som lite annet enn et overfladisk standpunkt i forhold til vurderingen av et annet menneske, men realiteten er nok den at jeg er mer tilbøyelig for å frykte at påstanden litt for ofte benyttes av personer som ikke er i stand til å se under overflaten.

Det å hele tiden fokusere på de eksterne faktorene, mer eller mindre den moderne verden i dag, føler jeg reduserer oss alle sammen til utstillingsdukker - i praksis er det vanskeligere å endre måten man tenker på kontra det å bare innse at man gjør det i utgangspunktet, men når man tenker etter så er nok sistnevnte i realiteten forutsetningen for den første. Noen av den siste tidens oppslag om å kun vaske klærne sine en gang i måneden er derimot noe jeg føler er en ekstrem pervertering av det å velge utseende foran absolutt alle andre alternativer, og for å være helt ærlig så vil dette være et punkt som burde legges inn på de ulike dating-sidene som filtreringsalternativ!

Nok om den generelle innstillingen. Skulle jeg likevel vurdere min egen klesstil så vil nok punktene være positivt vridd siden det hele er fra mitt eget personlige standpunkt, men her er i det minste punktene jeg selv ville satt opp:
  • Praktisk
  • Personlig stil
  • Respektabelt kledd
Når det er sagt så vil jeg få det sagt en gang for alle at selv om jeg sikkert kan regnes som hva enn som finnes på andre siden av skalaen i forhold til forfengelig. Ønsker å se ordentlig ut når man beveger seg blant folk flest, men hverken i forhold til meg selv eller andre så er ikke klesstilen en faktor i forhold til verdigrunnlaget. Kommer det til jenter er jeg ganske så tradisjonell ved at jeg foretrekker at du ikke har på deg noe som direkte ser ut som et dødt dyr, fornuftig påkledd når man omgås andre og minst mulig i det private. Har derimot aldri sett en attraktiv kvinne i en kosedress, men tror kanskje mer det har noe med at jeg ikke helt klarer å forestille meg en teletubby som en erotisk skapning - kombiner med en iPhone eller lignende telefon så er bildet komplett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar