mandag 29. april 2013

Jeg er fortsatt meg selv

Med den siste tidens innlegg har jeg satt fokus på introspeksjon, det vil si å se inn i seg selv, for å lettere få en konsis oversikt over et av de mer sentrale spørsmålene i mitt liv, det vil si spørsmålet Hvem er jeg?. Det opprinnelige innlegget stilte spørsmålet om hvorvidt man fortsatt kan være den samme personen etter besvarelsen som den var før spørsmålet ble stilt, så da må man neste forsøke seg på å konkludere med et eller annet.

Konklusjonen jeg kom frem til er at jeg er den samme personen jeg har vært hele tiden, og selv om tittelen på dagens innlegg sikkert utleverte resultatet før du rakk å bygge opp noen spesifikk spenning knyttet til spørsmålet i det hele tatt så var heller ikke dette hensikten.

En ting jeg la merke til når konturene for alvor begynte å falle på plass var at jeg allerede holder på med en heidundrende mengde med ting på egen hånd, og når jeg tenker over minnene mine bakover så tror jeg nok det stemmer. Fikk inntrykket av at jeg nærmest var nødt til å hoppe over veldig mange ting jeg liker å holde med på bare for å komme i mål med innleggene som oppsummerte dem, og til tross for bruk av veldig stor mengde ord og nærmest en aversjon mot bruk av ett punktum så ble det hele veldig massivt til tross for at det likevel føltes så lite og begrenset.

Så ved å fortsatt ha beholdt mine verdier gjennom denne prosessen, og ikke nødvendigvis ha vært tvunget til å forkaste så mange av sine egne kjerneverdier utover at man kanskje ikke vil virke som verdens mest spennende person sett fra utsiden, men det er bare fordi du ikke kjenner meg slik jeg gjør. Interesser og hobbyer som eventuelt ikke fikk den plassen de fortjente i denne omgang får heller få sine egne innlegg på sikt, og da har man til og med noe man kan skrive om på et senere tidspunkt også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar