mandag 1. april 2013

Uke 14

Fat Bunny av blazi76
Påskeferien går mot slutten, og i og med at det i dag faktisk er andre påskedag så er faktisk ferien over for denne gangen - på tide å renske ut skapene og gå tilbake til sitt marginalt sunnere liv enn hva man har opprettholdt de siste ukene. Ut med påskegodteri og brus midt i uken, og på tide å plukke opp den harde linjen med tørt brød og vann - på flinke dager kan brødskiven derimot få lov til å lukte på lett-syltetøyet.

Skal man si noe om den siste uken må man egentlig fint kunne påstå at min mor har forledet meg inn i fristelse ved å sette skåler fylt med sjokolade på bordet mens min far har hintet til om det ikke var på tide å åpne posen med potetgull... og så var det middagene som dukket opp innimellom da, og her har man fått alt man kunne ønske seg av godsaker. Hodet har vært godt plassert i research-modus underveis for å pønske ut hva som er hemmeligheten bak det å gjøre seg ytterligere og grenseløst uimotståelig blant det motsatte kjønn, men forenklede forskningsresultater peker nok så langt på at hemmeligheten sjokkerende nok ikke kommer til å åpenbare seg på bunnen av en pose med potetgull.

Likevel så skal man ta ansvar for sine egne handlinger, og her er det ingen vei utenom vonde knær, såre sittemuskler og streng faste... Var det ikke meningen at vi skulle gjøre det før påskeaften da, eller det vil i det minste si i forkant av den påfølgende festen? Får i det minste håpe på at min egen oppstandelse fra sofaen ikke får fullt så varige konsekvenser som de romerne utløste over sitt eget rike, men i og med at leiligheten forsåvidt kan regnes som mitt rike så får jeg kaste noen Kvikk Lunsj ut av vinduet og håpe at det har en avskrekkende effekt på hva annet av Freia-sjokolader som måtte prøve å snike seg inn over grensene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar