fredag 30. november 2012

Test av "AKCD Easy Diet TexMex"

AKCD Easy Diet måltidene er ment som måltidserstatninger ved slanking og kan benyttes i inntil 3 uker sammenhengende, men kan kun erstatte alle måltider dersom en minst spiser to av de salte måltidene om dagen. Dagens test av suppen med smak av TexMex smaker definitivt av salt samt noe annet mer eller mindre udefinerbart stoff, men mer om det litt senere. Hvert måltid gir ett inntak av kalorier tilsvarende 209 kcal, og er dermed tilsvarende i forhold til andre måltidserstatninger jeg har testet.

Retten tilberedes ved å følge noen få enkle steg, og du vil kjapt finne ut at den vanskeligste biten involvert mest trolig er å finne ut hvor samboeren, kona eventuelt den utpekte kjøkkenansvarlige (dersom kjøkkenet inneholder en eller flere ting der du ikke vet hva de skal brukes til så er dette neppe deg) har gjemt vispen. Hell omtrent 3 dl vann i kasserolle, det vil si omtrent ett og ett halvt vanlig kjøkkenglass dersom du ikke ser behovet for å blande inn litermålet, og kok opp. Trekk kasserollen av platen, hell pulveret oppi og rør rundt med vispen til det ser ut til at klumpene har forsvunnet. La stå i fem minutter og server i suppetallerken. 


Pleier vanligvis å starte med å beskrive smaken, men etter å ha fått tallerkenen på bordet så må jeg nesten si noen ord om presentasjonen av retten slik den fremstår. Bare for å avkrefte eventuelle forventninger om at den skal ligne bildet på pakken så kan jeg si at dette har heller lite til felles med resultatet utover den gulbrune fargen med noen små flak av røde og grønne prikker. For å være helt ærlig så er konsistensen og utseendet noe jeg har sett før, og det var en litt uklar dag for lenge siden da jeg innledet kvelden med å innta en Grandiosa, og så senere drakk nesten en halv flaske vodka på en fest hos en kompis - historiens relevans i forhold til matretten var det som skjedde litt senere på kvelden og da kjapt fulgt av lovnader til meg selv, Gud og personen jeg delte bad med om at dette aldri skulle skje igjen.

Smaksmessig så er det svært lite som minner om TexMex i denne gryten utover at den tydeligvis inneholder en del krydder, men følelsen er mer at tilsetningen av det jeg tror er sennep, chilipulver og gurkemeie er der for å dekke over en eller annen form for proteinpulver. Smaker noe krydret, men for å være helt ærlig så er jeg usikker på om brekningsfornemmelsene det gir å spise suppen faller inn under kategorien "smak" eller "konsistens" så for sikkerhetens skyld burde jeg kanskje skrevet det inn under forrige avsnitt også.

Produktet er lett å lage, men vanskelig å få ned så det er godt mulig du raskt konkluderer med at det kan være en idè å enten hoppe over middag eventuelt se hva annet man kan finne i kjøkkenskapene.

Vurdering:
2/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar