mandag 26. november 2012

Uke 48

Da var den siste uken i mitt 3-måneders vektklubb-medlemskap gjennomført og til tross for at de tvang meg til å betale for ett nytt abonnement ser det ut til at det fungerer - har fått en viss oversikt over hva jeg spiser over tid og hva de riktige store synderne egentlig er, men det er ting som dukker opp relativt kjapt. Litt mer relevant i forhold til fortsettelsen av medlemskapet er at det setter opp en ekstra terskel i forhold til å overskride grensene, men heller unner seg noe godt inntil man treffer grensen og så forhåpentligvis har nok oppspart viljestyrke til å stoppe... såvidt jeg ser det så krever det mindre mental styrke å spise bare en [eller to, tre og kanskje fem så lenge som en holder seg unna ti] av hva enn det er en har en intens trang til å spise enn eksempelvis det å utstå nybegynnertorturen av en begynnende karriere på ergometersykkelen.

Uken har gått greit med noe sunn mat, mye kake og fryktelig mye godteri - heldigvis for meg så senkes definisjonen av "fryktelig mye" i takt med toleransen for mye sukkerinntak uten påfølgende kvalme så da peker i det minste grafen nedover. Ser at utskeielsene fra forrige ukes bytur kun satte fremgangen tilbake med en uke nå som ting har stabilisert seg igjen og har ikke sultestreiket meg selv inn i koma så vil nok tro at det meste bare var ett problem med væskebalansen grunnet økt inntak av vann, øl og vin.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar