onsdag 14. november 2012

They called me "Hvetebolle"

Det er vel kanskje rart å legge ut en blogg der man kaller både seg selv og bloggen Hvetebolle, men for å være helt ærlig så følte jeg at for å legge ut noe som er så personlig som informasjon om vekt, slanking og trening så trengte jeg, iallefall inntil videre, ett pseudonym å publisere som. Jeg er en svært privat person som ikke benytter meg av sosiale nettsteder slik som Facebook eller Google+ av den enkle grunnen at jeg ikke ønsker at hele livet mitt skal være publisert eller tilgjengelig for folk jeg ikke kjenner godt nok til at de får lov til å slippe inn i min innerste sirkel - for de som leste min første post så oppsummerte jeg bloggen der som min offentlige hemmelige blogg, og sånn blir det nok.

Bakgrunnen for selve navnet, Hvetebolle, er at blant alle ting jeg har blitt kalt opp gjennom tidende som ett overvektig barn, og senere som en overvektig voksen mann så var dette ett av de mindre støtende beskrivelsene. Med andre ord så er navnet på en måte svært personlig og det er ligger en god del smerte bakom det. Forhåpentligvis så kan bruken av navnet hjelpe meg til å i det minste ta tilbake dette ordet for meg selv og muligens snu det over til noe som ikke er fullt så negativt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar