mandag 12. november 2012

Treningsklær i store størrelser

Ett av de første problemene jeg traff på da jeg skulle prøve på å komme i form og det var at jeg rett og slett ikke hadde klær som passet til formålet - dongeribukser fungerer fint i de fleste sosiale sammenhenger, men som materiale er det ikke spesielt praktisk i en aktiv livsstil. Jeg var innom det meste av de lokale sportsbutikkene, men kunne ikke finne noe som helst som var i nærheten av min størrelse - på Intersport fant jeg til og med en jakke i 5XL, men denne var fortsatt altfor liten. Hadde like mye hell på G-Sport, eller G-Max som dem tydeligvis kaller seg nå. Mildt sagt lite motiverende å skulle gå ned i vekt når en ikke en gang får ta i klær som passer.

Var heldig nok til å stikke innom en annen butikk, som forøvrig spesialiserer seg i arbeidsklær, som selger produkter fra Stormberg og det ser ut til at dette er omtrent den eneste utover Helly Hansen som leverer ting i store størrelser. Disse leverer klær som passer normale og overvektige personer og er ikke designet for å passe folk som allerede er i toppform - en fordel er også at prisene er fornuftige sammenlignet med eksempelvis produkter fra Bergans. Du kan finne en oversikt over dine lokale Stormberg-forhandlere ved å besøke nettsiden http://www.stormberg.com/no/butikker/butikkoversikt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar